Trajectòries dels i les joves en els estudis de secundària obligatòria. Factors d’èxit als centres de formació d’adults de Catalunya │ Apunt de l’Observatori Català de la Joventut

L’Observatori Català de la Joventut, de l’Agència Catalana de la Joventut-Direcció General de Joventut, ha publicat la recerca Trajectòries dels i les joves en els estudis de secundària obligatòria. Factors d’èxit als centres de formació d’adults de Catalunya amb l’objectiu d’analitzar quins factors i quins processos porten a continuar o a abandonar els estudis per obtenir el Graduat en Educació Secundària (GES) als centres de formació de persones adultes a Catalunya.

Aquesta publicació, la número 7 de la col·lecció Anàlisis, descriu, d’una banda, el perfil i les trajectòries dels i les joves que accedeixen als estudis de GES i, de l’altra, aporta recomanacions i propostes que afavoreixin la persistència, la transició i la graduació dels estudiants al GES, tant als centres d’adults com a l’Administració i al sistema educatiu, en general.

En el procés d’elaboració de la recerca s’han analitzat les bases de dades institucionals, els resultats de l’enquesta realitzada a estudiants i els continguts de les entrevistes a experts.

El 24 de maig es van presentar els resultats en el marc dels debats en línia de l’Observatori sota el títol “El paper de les escoles d’adults en les trajectòries educatives” amb la intervenció del coordinador de la recerca, Juan Llanes, i una taula rodona integrada per Lola Fernández, del Centre de Formació d’Adults La Garrotxa; Alfons Formariz, de la Universitat de Barcelona, i Mostafà Shaimi, de la Universitat de Girona.

Autoria: Juan Llanes (coord.), Lidia Daza, Pilar Figuera, David Mallow, Ángel Marzo, Óscar Planells, Isabel Sánchez, Anna Soldevila, Amèlia Tey i Mercedes Torrado.

Trajectòries dels i les joves en els estudis de secundària obligatòria

Altres títols de la col·lecció Anàlisis

Leave a Reply